Fånge i egen kropp

Jag får ont i mitt hjärta. Gör min C uppsats om Amyotrofisk lateralskleros, ALS, och det är fruktansvärt jobbigt att läsa. Vilken hemsk, hemsk sjukdom. Att kroppen slutar fungera trots att hjärnan är helt felfri. Att känna en längtan till döden efterom livet är förjävligt.
Min moster dog i det, okänd bakgrund till diagnosen. Det kan vara ärftligt. Det finns inget botemedel, 100% dödlighet inom tio år.
 
Har ni tid över så läs boken Ro utan åror eller se denna dokumentär: http://www.youtube.com/watch?v=-MpyeZm3m5o
Väldigt lärorikt!
 

Postat av: Emmeli

Men fy vad hemskt! Visste inte att du hade en moster som dött i de! :-( brukade kolla på himmelen får vänta, en dokumentär i flera delar som handlade om personer som fått en "dödsdom", dom var alltså svårt sjuka och skulle mest troligt dö. Där var det en man med ALS som var med. Han kan inte vart gammal, 40 kanske? Och han hade små barn. Det är verkligen en fruktansvärd sjukdom! :-( tror jag sett en dokumentär om Ulla-Carin (eller vad hon hette), ett nyhetsankare på svt, som också hade ALS. Men det är kanske hon som gjort vem kan ro utan åror..? Hemskt iaf! :-(

2013-02-06 @ 22:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: