Order från Lisa

hehe på order från Lisa ska jag sätta upp recept på grytan som jag gjorde med räkor i gräddsås och pesto. Det blev galet gott kan jag lova! Chrille som vanligtvis inte ens tycker om vitlök, gullök eller pesto tyckte om det, haha, då är det himla gott :)

Nu tillbaka till pluggande!

  • 1 gul lök
  • 4 st vitlöksklyftor
  • 300g räkor (jag använde ishavsräkor)
  • 1 paket matlagningsgrädde (2,5 dl)
  • 3 msk pesto
  • Svarta oliver (jag satte inte i detta men det är säkert gott i alla fall)
  • 1 fiskbuljongtärning
  • 1 ask cocktailtomater (eller nån annan sort av tomaterna går också bra)
  • citron, salt, peppar, citronpeppar, olivolja, piri-piri krydda

Skala och hacka löken och vitlökarna, bryn dem i olivolja. Sätt i räkorna och stek dem en liten stund. Krydda! Häll i grädden och peston, smula sönder en buljongtärning. Sätt i tomaterna och låt puttra en stund och smaka av, krydda en massa :) innan servering pressa lite citron över.

Vi åt detta med tagiatelle och det blev äckligt gott och går väldigt snabbt att göra!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: