Kära hundägare!

Men för gudsskull, snäll, lär er sätta koppel på era hundar när ni är ute och vistas kring andra hundar! Det är inte så jäkla svårt eller jobbigt att ha dem i koppel. Förstår inte vad som är problemet?
Din hund må verka super snäll och du tänker att den aldrig skulle kunna skada nån annan men kom då ihåg att det ÄR faktiskt en hund som ursprungligen är en varg och ett rovdjur, dem är till för att jaga och tänker inte på konsekvenserna!
Min hund har råkat ut för en olycka med en större hund förut och är nu rädd för större hundar, jag hatar att behöva möta andra som har lösa sina hundar för man vet ALDRIG vad dem kan göra.
Imorse när jag gick ut med Maja så mötte jag först två lösa hundar och valde att gå en omväg, sen när jag gick efter en gångväg mötte jag en annan som hade sin hund lös. Denna hund morrade och var just på väg att hoppa på Maja när hundägaren hann ta tag i nacken.
Skärp er för fan och sätt era hundar i koppel!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: