Svar på tal

Jag fick en fråga på min blogg om varför vi lämnade bort Tila och jag ska försöka förklara.

Jag skulle jätte gärna vilja ha kvar Tila och vi försökte att träna bort det, vi försökte sysselsätta henne så mycket som möjligt, speciellt den senare tiden, för att hon skulle sluta bry sig om folk. Men Tila hade något i psyket som gjorde att hon var väldigt orolig av sig och var rädd för minsta lilla ljud. Vi tog till och med hjälp av en hundcoach men vi lyckades ändå inte få bort det. Vi tyckte helt enkelt inte att det var okej att hon skällde, morrade och rusade fram så fort någon gick på trappan, nu när vi ska flytta till Luleå så kommer vi inte klara av att hon skäller på engång nån går i trapphuset. Så därför lämnade vi tillbaks henne, vi hade inte tid att träna bort hennes dåliga psyke och hon förtjänade någon som kunde göra det och som vi visste att hon skulle få det bra hos. För jag tror inte att Tila heller mådde så bra av att hon var så orolig.
Dom som vi lämnade tillbaks hunden till är samma person som vi köpte henne från, vi har kontakt med henne och hon säger att det går jätte bra. Så jag förstår inte riktigt varför du blir som upprörd av att vi har lämnat tillbaks henne till en person som kunde göra henne "lycklig", vilket vi tydligen inte lyckades med.

Det är inte normalt att en sån hund ska vara så pass orolig som hon var, det sa till och med hon som Christofer och dom köpte henne av. Vi trodde inte att hon skulle bli så som hon blev, därför köpte dom henne. Skulle dom ha vetat från första början att det skulle bli så här så hade dom mest troligt aldrig köpt henne.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: