Första älgen skjuten.

Bröjade dagen med att gå till skolan och öva lite inför redovisningen som är nästa vecka. Det tog ca 20 min och sen hade jag slut. Åkte hem till byn på engång med Petrus kusliga bil :) Väl hemma fick jag höra att dom hade skjutit en älg och behövde hjälp att dra med fyrhjulingen. Så vi lastade fyrhjuligen och sedan bar vi av mot skogen. JAG HATAR KNOTT !!! Det är helt sjukt hur mycket det är. Jag förstår inte hur man orkar utsätta sig för dom ? Tänk dom som är ute och fiskar i evigheter eller vandrar i skogen. Det är nog värre att fiska, då står man still. Ja, jag insåg då att jag ska inte ut i skogen förrän det blåser mycket eller när snön faller, då dör dom jävlarna förhoppningsvis !
Det var så härligt att komma hem, det är mycket grönare här än i Kiruna. Där är så gott som allt gult nu. Fast det är ju fint iofs.

Nånå, Fredag idag. Ikväll begär det av mot Pajala och stannar där hela helgen. Pappa sa idag: Nog hade det varit lika bra att du började skola i Pajala. Haha han anser att jag är mer i Pajala än hemma nu för tiden. Det kan kanske stämma ?
Hojja, idag åker Fanny utomlands också. Ditt svin ! Jag vill också :( Men jag antar att jag får skylla mig själv när jag redan har varit i Bullan.

Nåja, nu ska jag nog börja packa lite och sedan åka iväg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: