Frost

Har precis vaknat och ser att frosten fortfarande ligger kvar på marken. Det är ganska kallt också, -3 tror jag att det var. Huvva, jag är kanske inte redo för vintern trots allt. Eller jo, det är jag nog. Fast jag är snarare redo för våren, det är den jag längtar efter !
I veckan har vi fått lära oss att ta venprov i skolan. Ni vet, blodprov i armen. Jag ska erkänna att jag var nervös, alla stod och kollade på, det gjorde ju inte saken bättre. Men jag lyckades iaf, råkade bara dra ut nålen när jag skulle ta ut det andra röret. Huvudsaken var att jag skulle få blod och det fick jag i båda rören ! Jag tycker det är svin roligt med såna prover och sånt men när vi håller på så mycket om det så tröttnar man på det. Nu har jag inte alls nån lust att jobba inom vården. Om jag ska jobba inom vården så vill jag vara ambulanssjuksköterska. Det är mer action i det hela :) Annars har jag faktiskt börja tänka på polis yrket, skulle vara ganska roligt. Och då menar jag inte nå himla trafikpolis som alla hatar. Nä, jag hade vela bli en kriminalutredare. Man vet aldrig vad jag kommer bli i slutändan.

Nånå, vad ska man göra denna helg ? Ikväll börjar vi förhoppningsvis att byta bromsskivorna på min bil. Vill få klar den så man kan ta ut hela glädjen av bilen. OCH SEN ska jag baka bullar !! Wippie, det är Kanelbullensdag på Lördag så då attans ska vi frossa bullar med gott samvete.
Jaha, det var bara det här jag väntade på. Nu började det att snöa, jag hade hoppats att det skulle vara fint väder idag men icke sa nicke. Jag kommer ihåg förra året när första snön la sig i Kiruna. Jag var på väg till skolan och det var kanske drygt 1-2cm snö på marken. Först hör jag en massa rop och grejs. Sen så möter jag två killar bärandes på varsin snowboard, helt fullt påklädda med skoter glasögon. Jag menar .. hallå, i början av Oktober ? Dom var verkligen exalterade också ! Synd att jag missade när dom åkte, hade nog varit en syn för livet.

Nae, nu ska jag äta frukost och sen blir det kanske en promenad.
Rakastan sinua, Christofer  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: