Dröm

Jag måste bara berätta om min sjuka dröm. Jag och Robban kollade på ett program igår om ormar och självfallet skulle jag drömma om ormar då.
Den började iaf med att jag var på Udden, för det var nå slags fest där. När jag skulle cykla hem så tog Henke K min cykel så då tänkte jag: Om han tar min så får jag ta nån annans. Det visade sig att jag tog Arnolds nya cykel och dom var och letade den över hela byn. Jag mötte Jonte och en hel drös andra. Jonte höll på att förklara hur cykeln såg ut och när han mötte mig så förstod han givetvis att det var jag som hade tagit den. Nånå, jag förklarade hur det låg till och han sa att jag kunde låna den hem till oss och att han skulle hämta den senare.
När jag kom hem såg jag att jag hade fått med mig en kompis också. Det var nämnligen en orm som var skrikande gul. Efter ett tag kom det ytterligare en orm från ingenstanns. Den var blå. Helt plötsligt började dom att bita varandra, jag trodde att dom skulle ta ihjäl varann men nä, dom parade sig. Sen fick dom "krabb-ormar" Ja, jag vet. Det finns inte sådana. Nåja, nånstans där har min dröm slutat. Helt sjuk.

Igår var jag till Pajala med Elin men tyvärr hittade jag inget jag ville ha. Sen skulle vi åka till stan men det tog för länge att byta skivorna och hjullagret så det kändes inte värt.
Hemma har inte stämningen varit på topp heller. Petrus sköt en älg förra Söndagen och hängde upp den i Sainvaara. Dom har inte kunna åka dit i veckan och kolla till den eftersom det finns en gubbe som låser bommen över vägen så att dom inte kommer dit. Han påstår att vägen blir lerig. Men måste ju säga att den vägen må vara speciell isf eftersom inga andra vägar lerar nu. Nåja, när dom kom dit igår så hade nalle björnen varit där och tagit hela älgen. Så vi tackar denna person som låste bommen för att mata björnen med våran älg.

Ikväll blir det att åka till stan med min kära bil. Känns lite surt att jag bara hinner köra med den i drygt en månad till, sen ställer jag av den !

Detta är vad som finns kvar av älgen !


Postat av: Ester

satans var det den dar bamsebjornen som varit i farten?

2008-10-06 @ 16:50:23
Postat av: Anonym

Det var kanske det, jag vet inte :)

2008-10-08 @ 14:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: